سازیران

سازیران

Saziran
سازیران

سازیران

Saziran

بانک سوالات آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور-رشته نرم افزار با پاسخنامه

بانک سوالات آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور-رشته نرم افزار با پاسخنامه

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته نرم افزار


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم3697 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیگوناگون

توضیحات کامل

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته نرم افزار

مشاوران نصر عمومی

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته عمومی,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته شبکه,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته اینترنت,سازمان نظام صنفی رایانه ای,آزمون مشاوران سازمان نصر,آزمون مشاوران حقیقیان نصر,سازمان نظام صنفی رایانه ای,آزمون مشاوران سازمان نصر,آزمون مشاوران حقیقی,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نظام نصر,دانلود رایگان مدیریت آموزش,دانلود رایگان اینترنت سازمان,آزمون مشاوران نظام صنفی رایانه,آزمون مشاوران نصر,آزمون سازمان نظام صنفی رایانه,دانلود رایگان پاسخنامه مشاوران,دانلود رایگان مشاوران صنفی,دانلود رایگان پاسخنامه نصر,دانلود رایگان مشاور صنفی شبکه,دانلود رایگان آزمون مشاوران,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان رتبه 3 افزار,مشاوران فناوری و اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای, مشاوران سازمان نصر,مشاوران حقیقی,دانلود مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مدیریت نصر,دانلود رایگان اینترنت سازمان نصر,مشاوران نصر 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب,آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی,نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب,مشاوران حقیقی نصر,آزمون مشاوران نصر کشور 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور1397 1396 ,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ,آزمون مشاوران رشته نرم افزار,رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر,آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران فناوران اطلاعات سازمان نصر,مشاوران فناوری و اطلاعات
سازمان نظام صنفی رایانه ای,آزمون مشاوران سازمان نصر,آزمون مشاوران حقیقی,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نظام نصر,دانلود رایگان مدیریت آموزش,دانلود رایگان اینترنت سازمان,آزمون مشاوران نظام صنفی رایانه,آزمون مشاوران نصر,آزمون سازمان نظام صنفی رایانه,دانلود رایگان پاسخنامه مشاوران,دانلود رایگان مشاوران صنفی,دانلود رایگان پاسخنامه نصر,دانلود رایگان مشاور صنفی شبکه,دانلود رایگان آزمون مشاوران,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان رتبه 3 افزار,مشاوران فناوری و اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای, مشاوران سازمان نصر,مشاوران حقیقی,دانلود مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مدیریت نصر,دانلود رایگان اینترنت سازمان نصر,مشاوران نصر 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب,آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی,نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب,مشاوران حقیقی نصر,آزمون مشاوران نصر کشور 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور1397 1396 ,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ,آزمون مشاوران رشته نرم افزار,رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر,آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران فناوران اطلاعات سازمان نصر,مشاوران فناوری و اطلاعات,دانلود آزمون مشاوران سازمان نصر با جواب و پاسخنامه,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران رتبه 3 با پاسخ,دانلود آزمون مشاوران حقیقی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران حقیقی رتبه سوم نصر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بانک سوالات آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور-رشته اینترنت با پاسخنامه

بانک سوالات آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور-رشته اینترنت با پاسخنامه

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته اینترنت


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم7713 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیگوناگون

توضیحات کامل

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته اینترنت

مشاوران نصر عمومیکلیدواژه های مهم:

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته عمومی,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته شبکه,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار,سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته اینترنت,
سازمان نظام صنفی رایانه ای,آزمون مشاوران سازمان نصر,آزمون مشاوران حقیقی,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نظام نصر,دانلود رایگان مدیریت آموزش,دانلود رایگان اینترنت سازمان,آزمون مشاوران نظام صنفی رایانه,آزمون مشاوران نصر,آزمون سازمان نظام صنفی رایانه,دانلود رایگان پاسخنامه مشاوران,دانلود رایگان مشاوران صنفی,دانلود رایگان پاسخنامه نصر,دانلود رایگان مشاور صنفی شبکه,دانلود رایگان آزمون مشاوران,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان رتبه 3 افزار,مشاوران فناوری و اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای, مشاوران سازمان نصر,مشاوران حقیقی,دانلود مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مدیریت نصر,دانلود رایگان اینترنت سازمان نصر,مشاوران نصر 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب,آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی,نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب,مشاوران حقیقی نصر,آزمون مشاوران نصر کشور 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور1397 1396 ,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ,آزمون مشاوران رشته نرم افزار,رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر,آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران فناوران اطلاعات سازمان نصر,مشاوران فناوری و اطلاعات
سازمان نظام صنفی رایانه ای,آزمون مشاوران سازمان نصر,آزمون مشاوران حقیقی,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نظام نصر,دانلود رایگان مدیریت آموزش,دانلود رایگان اینترنت سازمان,آزمون مشاوران نظام صنفی رایانه,آزمون مشاوران نصر,آزمون سازمان نظام صنفی رایانه,دانلود رایگان پاسخنامه مشاوران,دانلود رایگان مشاوران صنفی,دانلود رایگان پاسخنامه نصر,دانلود رایگان مشاور صنفی شبکه,دانلود رایگان آزمون مشاوران,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان رتبه 3 افزار,مشاوران فناوری و اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای, مشاوران سازمان نصر,مشاوران حقیقی,دانلود مشاوران نصر,دانلود رایگان مشاوران نصر,دانلود رایگان مدیریت نصر,دانلود رایگان اینترنت سازمان نصر,مشاوران نصر 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سال 1396,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب,آزمون مشاوران رشته نرم افزاررشته سخت افزار و زیرساخت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته مشاوره و مدیریت,آزمون مشاوران نصرآزمون مشاوران رشته عمومی,نمونه سوالات آزمون مشاوران حقیقی سازمان نصر با جواب,مشاوران حقیقی نصر,آزمون مشاوران نصر کشور 1398,آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور1397 1396 ,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ,آزمون مشاوران رشته نرم افزار,رشته سخت افزار و زیرساخت آزمون مشاوران نصر,آزمون مشاوران رشته اینترنت و شبکه,رشته مدیریت  و مشاوره آزمون نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران فناوران اطلاعات سازمان نصر,مشاوران فناوری و اطلاعات,دانلود آزمون مشاوران سازمان نصر با جواب و پاسخنامه,دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران رتبه 3 با پاسخ,دانلود آزمون مشاوران حقیقی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور,آزمون مشاوران حقیقی رتبه سوم نصر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

مسئله مورد بررسی در این پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و به علت اینکه این تصمیمات با آینده دانش آموزان و سرنوشت میهن عزیزمان ارتباط مستقیم دارند


مشخصات فایل
تعداد صفحات225
حجم5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
چکیده:
مسئله مورد بررسی در این پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و به علت اینکه این تصمیمات با آینده دانش آموزان و سرنوشت میهن عزیزمان ارتباط مستقیم دارند ، اتخاذ تصمیمات نادرست می تواند  عامل تباه شدن  آینده انسان ها و غیر قابل جبران باشد .امروزه مدیریت دانش و دسترسی به دانش روز گرانبهاترین سرمایه شرکت ها و سازمانهای موفق دنیا به خصوص سازمانهای آموزشی می باشد و تصمیمات به روزی که براساس مدیریت دانش اتخاذ می گردند تعالی سازمان را تضمین می کنند . 
 
با توجه به موارد فوق اهداف تحقیق به شرح   ذیل می باشند :
1- تأثیر مدیریت دانش در انتخاب نیروهای مدارس  آموزش و پرورش شهر تهران، توسط مدیران 
2- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات انضباطی مدیران مدارس شهر تهران 
3- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات پرورشی مدیران مدارس شهر تهران 
4- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات اداری مدیران مدارس شهر تهران 
5- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات آموزشی مدیران مدارس شهر تهران 
6- تأثیر مدیریت دانش در تبادل تجربیات مدیران مدارس شهر تهران 
 
تحقیق با رویکردی فرضی – قیاسی از  طریق مشاهده ، مصاحبه ، پرسش نامه و مطالعه میدانی به بررسی روابط همبستگی و تحلیل داده ها و ساختن فرضیه های تحقیق می‌پردازد .تحقیق از جنبه هدف ، بنیادی ، کاربردی می باشد و نتایج آن در اصلاح و بهبود تصمیمات مدیران مدارس و به روز کردن این تصمیمات کاربرد دارد . جامعه آماری تحقیق ، شامل 7300 مدرسه در سطح شهر تهران بوده که نمونه آماری 300 مدرسه از نقاط مختلف شهر می باشد .
 
جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق ، از آمار توصیفی و روش های آماری پارامتریک استفاده می گردد . صحت یا سقم  فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون فرض نسبت در سطح معنی دار %95 تعیین می گردد . در نتیجه مدیران مدارس شهر تهران  در اتخاذ تصمیمات خویش از مدیریت دانش استفاده می کنند و جهت تصمیم گیریهای  بهتر باید در کلیه مدارس ، سایت کامپیوتری ایجاد گردد و با برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت کلیه تصمیم گیریهای مدیران براساس مدیریت دانش انجام پذیرد و بهتر است مدیران مدارس پیش از انتصاب لااقل  پنج سال سابقه ی معاونت در مدارس شهر تهران را داشته باشند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

سبک های تصمیم گیری

تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
مقدمه 
اکثر تصمیماتی که توسط مدیران مدارس اتخاذ می شود با زندگی و سرنوشت دانش آموزان ارتباط دارد و به گونه ا ی با آینده ی میهن عزیزمان عجین می باشد و اگر این تصمیمات صحیح و سنجیده اتخاذ شوند آینده روشن و درخشانی در پیش رو خواهیم داشت و در صورتی که عجولانه و اشتباه باشند مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات زیر را در پی خواهد داشت .
 
- تباه کردن زندگی یک یا چند انسان (دانش آموز ) 
- تحویل عناصر مضر و نامطلوب به جامعه 
- عامل ترک تحصیل و تغییر سرنوشت دانش آموز 
- عامل افت تحصیلی و مشکلات اجتماعی 
- بروز مشکلات روحی ، روانی در دانش آموزان 
- بروز مشکلات اداری و تاخیر در انجام امور مربوطه 
- از بین بردن انگیزه دبیران وکادر آموزشی مدرسه 
- ایجاد تعارض بین کادر اداری و آموزشی مدرسه 
- عدم برقراری ارتباط مناسب با اولیاء دانش آموزان 
- جبهه گیری و ایجاد مشکلات رفتاری در دانش آموزان و اولیاء ایشان  
 
- عدم آرامش و امنیت فکری دانش آموزان خوب و سالم در مدرسه با توجه به اینکه دانش از داده ها و اطلاعات نشأت گرفته و بدنه کلی مهارتهایی است که افراد برای حل مسائل به کار می برند و آمیزه ای ازتجربیات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگر شهای کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی وبهره مندی از تجربیات و اطلاعات جدید ایجاد میکند و اطلاعات  و داده های ناخواسته را کنار می گذارد و به طور کلی نحوه مطلوب انجام کار را می نمایاند، لذا ضروری است جهت  موفقیت سازمانها،  به خصوص سازمانهای آموزشی که درگیر تحولات ودگرگونیهای روز می باشند،‌ دانش روز ومدیریت دانش در رأس برنامه های سازمان مورد توجه قرار گیرد لذا در این تحقیق به جایگاه مدیریت دانش در امر تصمیم گیری مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته می شود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 فصل اول -کلیات تحقیق 1
1-1 مقدمه 2
2-1 بیان مسئله تحقیق 3
3-1 اهداف تحقیق 6
4-1 اهمیت  و ضرورت تحقیق 7
5-1 سوالهای تحقیق 8
6-1 تعاریف عملیاتی و اصطلاحات تحقیق 9
 
فصل دوم – مروری بر ادبیات تحقیق 13 
1-2 مقدمه 14
2-2 مدیریت دانش 15

1-2-2 تاریخچه مدیریت دانش 15

2-2-2 مفهوم دانش 22
1-2-2-2 داده 22
2-2-2-2 اطلاعات 23
3-2-2-2 دانش 24
3-2-2 مدیریت دانش 28

1-3-2-2 اجزای سیستم مدیریت دانش 29

4-2-2 رویکردهای مدیریت دانش 31
5-2-2 تقسیم بندی تصمیم گیریهای مدیران مدارس براساس فرضیه های تحقیق 36
1-5-2-2 استراتژی کد گذاری دانش 37
2-5-2-2 استراتژی شخصی سازی 38
3-5-2-2 انتخاب استراتژی صحیح 39

6-2-2 مدلهای مدیریت دانش 39

1-6-2-2 پیتر تیندال 42
2-6-2-2 برنت گالوپ 42
3-6-2-2 تایمو کوزا 45
4-6-2-2 الیاس اوادو/ حسن خیزی 50
5-6-2-2یوچنگ لینن / پینگ  تسرینگ 54
6-6-2-2 ناسا 55
7-6-2-2مدل سنگ بنای فرآیند  دانش 58
8-6-2-2 کازوی 61
9-6-2-2جی لیبو وتیز و همکاران 61

7-2-2 نتایج مدیریت دانش 62

3-2تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش 64
1-3-2 واحدهای آموزشی 64
2-3-2 مدیران واحدهای آموزشی 64
3-3-2 مسئولیت واحدهای آموزشی 65
4-3-2 تصمیم گیری 65
1-4-3-2 کارل اندرسون 65
2-4-3-2 رابرت کریتنر 66
3-4-3-2جوزف ای چمپوکس 66
4-4-3-2 استفن پی رابینز 67
5-3-2محورهای سئوالات تحقیق 68

1-5-3-2 انواع تصمیمات مدیران مدارس آموزش و پرورش 68

6-3-2خطاهای تصمیم گیری 72
1-6-3-2خطاهای همگانی در تصمیم گیری 72
2-6-3-2خطاهای روان شناختی در تصمیم گیری 75
3-6-3-2خطاهای آماری در تصمیم گیری 84
7-3-2سبک های تصمیم گیری 85

4-2 تأثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود  تصمیم گیریهای مدیران 90

1-4-2 فرآیند آموزش مدیران و نقش آن در بهبود مدیریت 90
1-1-4-2اهمیت و ضرورت آموزش مدیران در آموزش وپرورش 91
2-1-4-2 فرآیند برنامه ریزی آموزش مدیران 93
3-1-4-2 نقش آموزش در بهبود مدیریت 98
2-4-2  تصمیم گیری مدیران مدارس براساس مدیریت دانش 99
 
فصل سوم- روش تحقیق 100
1-3 مقدمه 101
2-3 روش تحقیق 103
3-3 جامعه آماری تحقیق 105
4-3 نمونه آماری 105
5-3 ابزار گردآوری داده های تحقیق 105
6-3  جمع آوری داده ها 106
7-3 روایی تحقیق 109
8-3  پایایی تحقیق 111
9-3 روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق 112
 
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده های تحقیق 113
1-4 مقدمه 114
2-4 وزارت آموزش و پرورش 115
1-2-4 تقسیمات وزارت آموزش و پرورش کشور 115
1-1-2-4 ساختار اداری 117
2-1-2-4 ساختار آموزشی 118
1-2-1-2-4  نیروهای آموزشی 118
2-2-1-2-4 نیروهای  پرورشی، تربیتی 118
3-2-1-2-4 نیروهای دفتری 118
4-2-1-2-4 نیروهای خدماتی 119
3-4 تصمیمات مدیران مدارس 119
4-4 داده های حاصل از تحقیق 120
5-4 تحلیل آماری داده های جمع آوری شده 121
 
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق 183
1-5 مقدمه 184
2-5 نتایج تحقیق 185
3-5 پیشنهادات تحقیق 188
1-3-5 پیشنهادات کاربردی تحقیق 189
2-3-5 پیشنهادات به سایر محققان 191
4-5  محدودیتهای تحقیق 192
پیوست ها 194
منابع و مآخذ 201
Abstract 204
 
فهرست جدول ها 
جدول (1-2) تاریخچه ی مدیریت دانش 20
جدول (2-2) برخی از مدلهای مدیریت دانش 41
جدول (3-2) شناخت ویژگی های طرز تفکر راست مغزها وچپ مغزها 84
جدول ( 4-2) روشها وفنون آموزش وتوسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف قابل دستیابی 96
 جدول (1-4)  جدول آماره  و تأیید یا رد  سؤالات و فرضیات تحقیق 181
 
 
فهرست نمودارها                                                                                  
نمودار (1-2) رابطه بین داده، اطلاعات و دانش 25
نمودار (2-2) چارچوب عمومی سیستم مدیریت دانش ( گالوپ) 42
نمودار(3-2 ) چارچوب چرخه دانش ( گالوپ) 44
نمودار (4-2 ) چرخه ی چهار مرحله ای فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا) 46
نمودار (5-2) فرآیندهای عملیاتی ( مدل کوزا ) 47
نمودار(6-2) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا ) 48
نمودار (7-2 ) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی (مدل کوزا ) 49
نمودار ( 8-2) فرآیندهای عملیاتی ( مدل الیاس اواد / حسن خزیری) 51
نمودار (9-2) ارتباط بین چرخه ی مدیریت دانش و چهار فضای کلیدی سازمان 53
نمودار (10-2) نمودار مدیریت دانش ( محققان تایوانی ) 56
نمودار (11-2 ) فرآیند درسهای گرفته شده درناسا 57
نمودار (12-2) نمودار مدل سنگ بنای فرآیند دانش 60
نمودار (13-2) نمودار تصمیم گیری / کارل اندرسون 66
نمودار (14-2) چهار سبک تصمیم گیری 88
نمودار  )1-3(  روندجمع آوری اطلاعات 107
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء

هدف از این پایان نامه مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء حوضه رسوبی زاگرس می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات343
حجم32 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی نفت و شیمی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء

(مطالعه موردی:حوضه رسوبی زاگرس)
 
 
*قابل استفاده برای رشته زمین شناسی
 
 
چکیده
حوضه رسوبی زاگرس یکی ازنفت خیزترین مناطق جهان است که 12% کل مخازن نفت جهان درآن واقع شده است. ناحیه فروافتادگی دزفول دراین حوضه قراردارد که اکثرمیدان های نفت وگازایران درآن قراردارد. امروزه بررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء نقش مهمی دراکتشاف وتوسعه میدان های نفت وگازدارد.میزان بلوغ سنگ منشاء به دما،زمان وتاریخچه تدفین رسوبات وابسته است. یکی ازروش های پیشرفته به منظورسنجش میزان بلوغ سنگ های منشاء استفاده ازمدل سازی حرارتی( ژئوشیمیایی)می باشد.
 
دراین پایان نامه به منظوربررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء هیدروکربنی دراین ناحیه،5 چاه نفتی به نام های آغاجاری - 140، بینک - 4، گچساران - 83، منصوری - 6 وپارسی - 35 انتخاب گردید وبدین منظورازسه نرم افزاربه نام های (Pars Basin Modeler(PBM، Winburyو Genexبرای بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات ومدل سازی حرارتی استفاده گردید. با توجه به مدل سازی انجام شده دراین منطقه،سازند های کژدمی،گدوان،پابده وگورپی سنگ های منشاء دراین چاه ها می باشند. سازند های کژدمی وگدوان دراین 5 چاه وارد پنجره نفت زایی شده اند ودرصورت دارا بودن Toc مناسب،سنگ های منشاء مولد نفت هستند.سازندهای گورپی وپابده( به غیرازچاه گچساران - 83) وارد پنجره نفت زایی شده اند ولی ازآنجا که بلوغ کمی دارند وازلحاظ ماده آلی نیزغنی نیستند،توان هیدروکربن زایی کمی دارند.
 
میزان بلوغ به دست آمده ازنرم افزارها برای سنگ های منشاء یکسان است ولی زمان وعمق ورود به پنجره نفت وگاززایی درنرم افزارها متفاوت است که میتوان به دلایل ذیل اشاره نمود:
 
1) نحوه محاسبات انجام شده توسط نرم افزارها        
 2) نوع لیتولوژی به کاررفته درنرم افزارWinbury 
3) به کاررفتن معادله ها وفرمول های مختلف درنرم افزارها
4) استفاده ازمعادله فشردگی متفاوت درنرم افزارGenex نسبت به نرم افزارPars Basin Modeler
5) متفاوت بودن نحوه ورود داده های چینه ای درنرم افزارWinbury
6) تفاوت عمق به دلیل میزان فرسایش ودرنتیجه تغییرعمق سازند ها
7) نحوه انطباق خط رگرسیون مدل سازی با داده های %Ro درسه نرم افزار
 
با استناد به گزارش های زمین شناسی وژئوشیمیایی(Bordenave & Burwood,1990, 2003) ،  محاسبه TTI دستی وتطبیق آن با مدل به دست آمده ازنرم افزارPBM ، استفاده ازآخرین پیشرفت ها ی نرم افزارهای مدل سازی درطراحی نرم افزارPBM واطلاع از نحوه محاسبات ونتایج حاصله دراین نرم افزار ، نرم افزارPars Basin Modeler بهترین مدل رانسبت به دونرم افزار دیگردراین مطالعه ارائه داده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

حوضه رسوبی زاگرس

بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات

مدلسازی حرارتی چاههای نفتی

میزان بلوغ سنگهای منشاء هیدروکربنی

 
 
مقدمه
مدل سازی ژئوشیمیایی امروزه برای بررسی غیر مستقیم بلوغ سنگ منشاء نفت به کار می‌رود تا بتوان عمق و دمای زایش نفت و گاز را پیش‌بینی کرده و ریسک اکتشافی چا‌ه‌های نفت و گاز را کاهش داد.هدف از این پایان‌نامه، بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات به منظور تعیین حوادث زمین‌شناسی (بالا آمدگی، فرو رانش، نبود چینه‌ای و...) مدل‌سازی ژئوشیمیایی چاه‌های نفتی به منظور تعیین درجه بلوغ سنگ منشاء و در نتیجه تعیین پنجره‌های نفت و گاززایی با در نظر گرفتن 2 عامل  موثر دما و زمان و در نهایت مقایسه نتایج نرم‌افزارها به منظور تعیین بهترین مدل در حوضه رسوبی زاگرس می باشد. 
 
بدین منظور 6 چاه نفتی از ناحیه فروافتادگی دزفول در حوضه رسوبی زاگرس انتخاب گردید و برای نیل به اهداف مورد نظر 3 نرم‌افزار Winbury, Pars Basi modeler و Genex برای مدل سازی به کار رفت. به طوریکه نرم‌افزار  برای اولین بار در ایران در یک رساله کارشناسی ارشد استفاده شده است زیرا این نرم‌افزار ایرانی اخیراً توسط پژوهشگاه صنعت نفت در سال 1385 طراحی شده است .برای بررسی میزان بلوغ سنگ‌های منشاء از 2 دو روش اندیس زمان – حرارت () و همچنین روش % استفاده شده است.(داده‌های % با اندازه‌گیری از نمونه‌های چاه‌های نفتی به دست آمده است).  مدل سازی حرارتی و بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات در حوضه خیلیج‌فارس انجام شده است اما در حوضه رسوبی زاگرس این روش برای مطالعه میزان بلوغ سنگ منشاء و تعیین نوع هیدروکربن (نفت و یا گاز) کمتر انجام شده است.
 
بدین منظور هدف این پایان‌نامه در مطالعه سنگ‌های منشاء ناحیه مورد نظر به منظور تعیین پنچره‌های نفت و گاززایی و تعیین عمق و دمایی که سنگ منشاء توانسته است هیدرو کربن تولید نماید بوده است تا بدین طریق بتوان بررسی میزان بلوغ سنگ منشاء را در این حوضه بسط داد و برای اهداف اکتشافی و توسعه‌ای چاه‌های نفت و گاز بهتر تصمیم‌گیری نمود.در فصل‌های آتی به جزییات بیشتر مدل‌سازی ژئوشیمیایی با استفاده از نرم‌افزار‌ها و تعیین سنگ‌های منشاء و عمق و زمان پنجره‌های نفت و گاز‌زایی در منطقه مورد مطالعه اشاره خواهد شد.
 
 
 
فهرست مطالب :
 
 
1)مقدمه
2)اهداف پروژه

فصل اول - زمین‌شناسی و فروافتادگی دزفول

1-1)کلیات
1-2-1)دشت خوزستان
1-2-2)منطقه چین خورده زاگرس
1-2-3)منطقه رورانده زاگرس
1-3) فروافتادگی دزفول

1-4) چینه‌شناسی زاگرس

1-4-1) تشکیلات ژوراسیک در زاگرس
1-4-1-1) کلیات
1-4-1-2) سازند دولومیتی نیریز
1-4-1-3) سازند انیدریتی عدایه
1-4-1-4) سازند آهکی موس
1-4-1-5) سازند انیدریتی علن
1-4-1-6) سازند کربناتی- شیلی سرگلو
1-4-1-7) سازند آهکی نجمه
1-4-1-8) سازند تبخیری گوتنیا
1-4-1-9) سازند کربناتی سورمه

1-4-2) تشکیلات کرتاسه در زاگرس

1-4-2-1)کلیات
1-4-2-1-1) کرتاسه پایینی (نئوکومین- آپتین)
1-4-2-1-2) کرتاسه میانی (آلبین-تورونین)
1-4-2-1-3) کرتاسه بالایی (کنیاسین- ماستریشتین)
1-4-2-2)سازند آهکی فهلیان
1-4-2-3) سازند شیلی- آهکی گدوان
1-4-2-4) سازند آهکی داریان
1-4-2-5) سازند شیلی گرو
1-4-2-6) سازند شیلی کژدمی
1-4-2-7) سازند آهکی سروک
1-4-2-8 ) سازند آهکی ایلام
1-4-2-9) سازند شیلی گورپی

1-4-3 ) تشکیلات ترشیری در زاگرس

1-4-3-1) کلیات
1-4-3-2) سازند شیلی پابده
1-4-3-3) سازند دولومیتی جهرم
1-4-3-4) سازند آهکی آسماری
1-4-3-5) سازند تبخیری گچساران
1-4-3-6) سازند مارنی میشان
1-4-3-7 ) سازند آواری آغاجاری
1-4-3-8) سازند کنگلومرایی بختیاری
 

فصل دوم - سنگ منشاء هیدروکربن 

2-1) تعریف سنگ منشاء

2-2) انواع سنگ منشاء

2-3) ماده آلی
2-4) شرایط و محیط‌های مناسب جهت رسوبگذاری و حفظ ماده آلی
2-4-1) مناطق با جریان‌های بالا رونده
2-4-2) دریاچه‌های بزرگ احیایی
2-4-3) حوضه‌های نیمه محدود
2-4-4) حوضه‌های عمیق و بسته اقیانوسی
2-5) کربن آلی کل

2-6) کروژن‌ و انواع آن

2-6-1)تعریف
2-6-2) اجزای تشکیل دهنده کروژن
2-6-3) انواع کروژن
2-7) نحوه تشکیل هیدروکربن

2-8) مراحل تشکیل هیدروکربن‌ از سنگ منشاء با افزایش عمق تدفین

2-9) ارزیابی سنگ منشاء
2-9-1) روش پیرولیز
2-9-2) شاخص دگرسانی حرارتی (TAI)
2-9-3) مطالعه فلورانس زایی
2-9-4) اندیس دگرسانی کنودونت
2-9-5) ضریب انعکاس ویترینیت
2-10) توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان
2-11) فاکتورهای ژئوشیمیایی کنترل کننده سنگ منشاء
2-12) رابطه تشکیل سنگ منشاء با تکتونیک
2-13) سنگ‌های منشاء نفت در حوضه رسوبی زاگرس
 

فصل سوم - مدلسازی حرارتی

 Thermal modeling
3-1 )مبانی مدل‌سازی حرارتی و کاربردهای آن
3-1-1)مقدمه
3-1-2) اهداف
3-1-3) انواع مدل‌سازی حرارتی
3-1-3-1) مدل‌سازی اندیس زمان- حرارت
3-1-3-2)مدل‌سازی سینیتیکی
3-1-3-3) آرینوس مدل‌سازی
3-1-4) مدل سازی شاخص‌های حرارتی
3-1-5)مدل‌سازی تشکیل هیدروکربن
3-1-6) مدل‌سازی شکسته‌شدن مولکول‌های نفت
3-1-7) کاربردهای مدل‌سازی حرارتی
3-2) داده‌های زمین‌شناسی ورودی در نرم‌افزارهای مدل‌سازی
3-2-1) سنگ شناسی
3-2-2) سن واحدهای سنگی
3-2-3) ضخامت واحدهای سنگی
3-2-4)عمق آب
3-2-5)دگرشیبی
3-2-6 ) خواص پتروفیزیکی
3-2-7)گسل‌خوردگی
3-2-8) شیب زمین گرمایی
3-2-9) دمای سطح زمین
3-2-10) هدایت گرمایی
3-3) فرایند بهینه‌سازی در مدل‌سازی حرارتی
3-4 )ارزیابی سنگ‌های منشاء با استفاده از روش لوپاتین
3-4-1 )مقدمه
3-4-2 )روش رسم منحنی‌های تاریخچه تدفین
3-4-3 )تاریخچه درجه حرارت
3-4-4 )محاسبه بلوغ حرارتی سنگ منشاء
3-4-5) فاکتور‌های تدفین موثر بر بلوغ حرارتی
3-5 )تعیین پارامترهای سینیتیکی برای تولید نفت (الف) و تغییر این پارامترها با نوع کروژن (ب)
3-6) شرح یک روش گرافیکی برای مدل سازی پنجره‌های نفت و گاز
3-7)تکامل تدریجی حوضه‌های رسوبی وتاثیر آن بر بلوغ هیدروکربن‌ها
3-7-1) مقدمه
3-7-2) مدل‌های تئوری
3-7-2-1 )رسوبگذاری آنی
3-7-2-2 رسوبگذاری پیوسته
 

فصل چهارم - نتایج مدلسازی حرارتی نرم افزارها 

1) چاه آغاجاری - 140
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
2) چاه بینک – 4
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
3)چاه گچساران – 83
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
4)چاه منصوری – 6
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
5) چاه پارسی- 35
نرم افزاراول، Pars Basin Modeler (PBM)
نرم افزار دوم ،Winbury
نرم افزارسوم ،Genex
 
فصل پنجم - نتیجه گیری 
1) چاه آغاجاری – 140
2) چاه بینک – 4
3) چاه گچساران – 83
4) چاه منصوری – 6
5) چاه پارسی – 35
 

پیوست و ضمایم

پیوست الف) معرفی میادین وچا های نفتی منتخب دراین پایان نامه
پیوست ب) قابلیت های نرم افزارPars Basin Modeler نسبت به Winbury و Genex
1- ب) مزایای نرم افزار PBM نسبت به نرم افزارهای مشابه دیگر
2- ب) معایب نرم افزارGenex نسبت به نرم افزارPBM
3- ب ) مزایای PBM نسبت به Winbury
پیوست ج ، نمودارهای چاه های نفتی درنرم افزار Pars Basin Modeler
پیوست د) شکلهایی از ناحیة فروافتادگی دزفول 
پیوست و) جداول ورود سازندها به پنجره‌های نفت و گاززایی در نرم‌افزار Pars Basin Modeler
 
منابع 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

هدف از این پایان نامه بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات210
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

(مطالعه موردی:شرکت سهامی بیمه ایران)
 
*قابل استفاده برای رشته فناوری اطلاعات
 
*آپدیت ششم با 14 صفحه با عنوان مدلی جامع برای تبین تاثیر آی تی بر ساختار سازمانی باز بصورت رایگان اضافه شد:)
 
آپدیتهای قبلی:
1.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان 7 صفحه
2.تاثیر آی تی بر ساختار نیروی کار و ساختار مشاغل 21 صفحه
3.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان در دولت الکترونیک و تاثیر آن در شکل گیری سازمان های الکترونیک 17 صفحه
4.پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز 4 صفحه
5.تشریح کامل شرکت سهامی بیمه ایران 450 صفحه
 
 
*تعداد کل صفحات:210 صفحه اولیه + 513 صفحه آپدیت
 
 
چکیده:
ظهور فناوری عملیات در انتهای قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم موجب بروز سازمان هایی با دیوانسالاری گسترده و سطوح سلسله مراتبی بلند شده است. ساختارهای سلسله مراتبی زمان یاد شده محصول نیازهای بوجود آمده انقلاب صنعتی بوده, و توانسته است جوابگوی نیازهای مذکور باشد؛ اما آیا این گونه ساختارها می توانند پاسخگوی شرایط جدید و تغییرات عمده ای باشند که در دهه های اخر قرن بیستم بوجود آمده است؟ (که یکی از مهم ترین آن ها ظهور فناوری پیشرفته اطلاعات است)؛صرف نظر از برخی اظهار نظرها که فناوری اطلاعات را عامل تقویت کننده دیوانسالاری های وزارتخانه ای به عنوان قفس های آهنین مدرنیته می دانند و بر این باورند که این قفس جای خود را به فیبرها، شبکه ها و تراشه های رایانه ای می دهد (دانایی فرد،1383،ص67)، اما به باور بسیاری از صاحبنظران از جمله ای پرت[1]،
 
فن‌آوری اطلاعات در عصر انفجار اطلاعات با سرعتی فزاینده در حال پیشرفت و دگرگونی است. سیستمهای مختلف رایانه‌ای هر روزه در نهادهای مختلف اقتصادی اجتماعی و صنعتی و اداری جهان پیشرفته، بیشتر و بیشتر ریشه دوانیده و در روند تصمیم‌گیریهای درون سازمان تحولات اساسی ایجاد می‌کنند. بهره‌گیری از امکانات ناشی از توسعه سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر برای تسریع در عملیات اداری و عرضه سریع و مقرون به صرفه خدمات و محصولات تولیدی سازمانها، باعث شده است که در کشورهای توسعه یافته اینگونه سیستمها تقریباً در بیشتر رشته‌ها بکار گرفته شوند.
 
 در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورمان ایران سازمانها تمایل زیادی برای بهره‌گیری و استفاده از این فناوریهای اطلاعاتی از خود نشان می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع که در آینده هیچ عاملی مانند فناوری اطلاعات قادر به تغییر طراحی سازمانها نخواهد بود. تحقیق در این زمینه امری ضروری خواهد بود. از طرفی دیگر با توجه به تمایل سازمانهای کشور ما جهت استفاده از فن‌آوریهای اطلاعاتی لازم است مدیران پیشاپیش از اثراتی که احتمالاً این فناوریها بر سازمان، افراد و… می‌گذارند آگاهی یافته و با چشمانی کاملاً باز فن‌آوریهای اطلاعاتی را وارد سازمان کرده (متناسب با سطوح مدیریت و مهارت کاربران) و از آنها استفاده نمایند. با در نظر گرفتن این موارد در تحقیق حاضر به بررسی اثرات ناشی از کاربرد فن‌آوریهای اطلاعاتی در سازمان بر ساختار سازمانی خواهیم پرداخت و به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد که: کاربرد فن‌آوری اطلاعات چه اثراتی بر ساختار سازمانی دارد؟
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

ساختار سازمانی

شرکت سهامی بیمه ایران

اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

 
 
مقدمه:
سارمان ها دارای ساختارهایی می باشند تا بر آن اساس فعالیت های کارکنان خود را هماهنگ نمایند. ساختار سازمانی(Organization Structure)، در نمودار سازمانی جلوه می کند و نماینگر سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل مدیران بوده، همچنین گروه بندی کارکنان در واحدها را نشان می دهد و ارتباط و تعامل آن ها را تعیین می کند.معمولاً ساختارهای سازمانی را می توان در یکی از دو الگوی مکانیکی(Mechanistic)  و ارگانیک(Organic) قرار داد. الگوی مکانیکی مبین سازمانی پیچیده، متمرکز و رسمی است که از انعطاف پذیری کمی برخوردار است. در این حالت سازمان دارای یک شبکه محدود اطلاعاتی است که معمولاً از رده های بالایی سازمان به پایین جریان می یابد. الگوی ارگانیک مبین سازمانی با درجه اعطاف بالا، غیر رسمی و غیر متمرکز است. در این حالت افراد زیادی در تصمیم گیری های سازمانی مشارکت دارند.
 
در دنیای امروز اطلاع رسانی بعنوان مجموعه‌ای از روشها و ابزارهای که ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیابی اطلاعات را در ابعاد گوناگون محقق می‌سازد به منزله یک سرمایه ملی درآمده است و در حکم پشتوانه‌ای برای نیل به اهداف توسعه که نهایتاً پیشرفتهای صنعتی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. مجموعه این ابزارهایی که منجر به ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیافت اطلاعات در دنیای امروز شده‌اند فناوری اطلاعاتی می‌باشد. و از زمان مطرح شدن این قضیه بیش از چند دهه نمی‌گذرد چرا که تمایل و نیاز به استفاده از فن‌آوری اطلاعاتی جدید بصورت موجی فراگیر در آمده است و مدیران و سازمانهای کشورها از جمله کشورمان ایران را نیز متاثر ساخته است.
 
 آنچه که تا چند سال قبل بعنوان یک مزیت رقابتی محسوب می‌شد امروزه بعنوان یکی نیاز رقابتی مطرح می‌باشد و از حالت انحصاری که در قبل داشت بیرون آمده و در اختیار همگان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در استفاده از فناوریهای اطلاعاتی در سازمانهای کشورهای در حال توسعه مساله کنترل معدودی از کشورهای در حال توسعه بر فناوریهای جدید و نیاز به منابع مالی هنگفت در اجرای تحقیقات مرتبط با فناوریهای اطلاعات می‌باشد که سبب گشته تا پیشرفتهای حاصله در این زمینه مبتنی بر نیازهای کشورهای در حال توسعه نباشد. با این وجود این کشورها برای ورود به عرصه رقابت جهانی و دنیای فراصنعتی ناگزیر به بهره‌گیری از فناوریهای اطلاعاتی جدید بوده و هیچ‌گونه سستی در این زمینه توجیه پذیر نخواهد بود با توجه به هزینه‌بر بودن ابزارها و تکنیکهای مربوط به کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ضعف مالی کشورهای در حال توسعه آگاه نمودن مدیران سازمانها در این کشورها از اثرات فناوری اطلاعات بیش از پیش ضرورت می‌یابد. در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که خرید و هزینه‌های مربوط به ابزارها و وسایل فناوریهای اطلاعاتی و رایانه‌های پیشرفته تعیین کننده تحول و پیشرفت و توسعه سازمانی نیست و آنچه اهمیت دارد چگونگی میزان کاربرد این فناوریها در سازمانهاست لذا در این پژوهش در پی آنیم تا این بینش را فراروی مدیران قرار دهیم که اثرات ناشی از کاربرد این فناوریهای اطلاعاتی بر ساختار سازمانی (ابعاد ساختار سازمانی) چگونه خواهد بود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: معرفی تحقیق 3
مقدمه: 5
تعریف موضوع: 6
بیان مساله: 8
اهداف تحقیق: 9
اهمیت و ضرورت تحقیق: 10
فرضیات تحقیق: 12
تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه‌های اصلی تحقیق 12
- فناوری اطلاعات: 12
- پیچیدگی: 13
- رسمیت: 13
- تمرکز: 14
نسبت‌های پرسنلی: 14
 
فصل دوم :ادبیات نظری و تجربی تحقیق 15

قسمت اول:فن‌آوری اطلاعات 16

مقدمه: 17
تکنولوژی (فن‌آوری) : 19
1- پژوهش وود وارد: 22
3 ـ مطالعات جیمز تامپسون: 26

تعریف فن‌آوری اطلاعات: 28

تاریخچه فن‌آوری اطلاعات: 30

مولفه‌های فن‌آوری اطلاعات: 37
معرفی چند نمونه از فن‌آوریهای اطلاعاتی: 38

ـ کاربرد فن‌آوری اطلاعات در سازمانها: 41

ب) کاربرد اطلاعاتی: 42
ناخشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 43
خشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 44
2 ـ بیمارستان کینگستون: 45
سیستم اطلاعات چیست؟ 46

سیستمهای اطلاعاتی در سازمان: 50

1 ـ سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) 50
سیستمهای اطلاعات مدیریت چهار گونه گزارش تولید می‌کند: 51
ـ سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری با بازده قوی: 53

خصوصیات سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری: 53

ـ عوامل مهم در موفقیت سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 55
معماری سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 56

سیستم اتوماسیون اداری(OAS) 57

سیستم اطلاعاتی عملیاتی TPS 60
سیستمهای کارهای دانش‌بر KWS : 61
سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی: 63

مزایای فن‌آوری اطلاعات: 66

محدودیتهای فن‌آوری اطلاعات: 67

قسمت دوم:سازمان و ساختار سازمانی 69

مقدمه: «چرایی مطالعه سازمان» 70
نگاهی به تعاریف سازمان: 71

ـ سازمان از نظر «Pfiffner & sherwood»: 72

سازماندهی (Organizing): 78
1- سازماندهی بر مبنای وظیفه یا هدف. 79
3- سازمان بر مبنای منطقه عملیاتی (جغرافیایی) 85
4- سازماندهی بر مبنای زمان: 87
6- سازمان مبتنی بر بازار: 90
نقاط قوت و ضعف ساختار ماتریس: 94
ابعاد ساختاری: 102
فنون رسمی سازی: 105
نسبتهای پرسنلی: 112
فرهنگ چه می‌کند؟ 121
قسمت سوم:پیشینه تحقیق 123
پیشینه تحقیق: 124
الف) تحقیقات خارج از کشور: 124
1- بررسی و پژوهش اسمیت 124
بررسی و پژوهش ویگاند: 125
تحقیق فیفرولبلباسی: 126
تحقیقات تریست و بمفورد: 128
ب) تحقیقات انجام شده در ایران: 129
خلاصه و نتیجه گیری از فصل دوم: 132

قسمت چهارم:- ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، 134

بیمه چیست؟ 135
نگاهی به بیمه ایران: 135
معرفی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران: 137
 
فصل سوم: روش و روش‌شناسی تحقیق » 144
مقدمه: 145
جامعه آماری مورد مطالعه: 145
روش جمع‌آوری اطلاعات: 145
ابزار اندازه‌گیری: (معرفی پرسشنامه) 147
- تعیین روایی (validity) و پایایی (Reliability) پرسشنامه: 149
 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق » 151
تجزیه و تحلیل اطلاعات: 152
الف) توزیع فراوانی‌های مشاهده شده: 152
1- اطلاعات جمعیت شناختی: 152
نمودار میزان استفاده از سیستم پشتیبانی از مدیران ارشد 157
ب) محاسبه میانگین، میانه، نما، انحراف معیار و ضریب چولگی متغیرهای پرسشنامه شامل: 167
تعریف شاخصها: 168
ضریب چولگی: 168
معرفی ضریب همبستگی پیرسون 176
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری تحقیق 185
مقدمه: 186
مروری بر ابعاد IT: 187
نتیجه‌گیری از فرضیه اول: 188
نتیجه‌گیری از فرضیه دوم: 189
نتیجه‌گیری از فرضیه‌ سوم: 190
نتیجه‌گیری از فرضیه چهارم: 191
پیشنهادات تحقیق: 192
الف: پیشنهاد برای سازمان : 192
ب) پیشنهادهایی جهت تحقیقات بعدی: 195
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود